Vi utför all typ av sanering som omfattar människor och boenden.
Vanliga jobb
är att exempelvis sanera en hel lägenhet.
När en vanlig städning inte räcker
till är du välkommen att kontakta oss för hjälp.
Vi har personal och
utrustning att hantera alla typer av uppdrag.
Exempelbilder på denna typ av
jobb hittar du i vårt
bildgalleri
I vårt arbete tar vi alltid hänsyn till individen som bor eller har bott i
bostaden, likaså till andra inblandade. Vi försöker då att återställa bohaget till
ett skick som den boende kan leva i eller så sanerar vi det så att det är färdigt
att renovera innan försäljning eller byte av hyresgäst. Under dessa saneringar är
sekretess extra viktigt och vår personal är alltid diskret.
Denna typ av
uppdrag behövs ibland när det hänt något tragiskt, så som att sanera efter personer
som på ett eller annat sätt inte varit kapabla till att städa efter sig själva
under väldigt lång tid eller om de har haft ett missbruk, levt i misär, lämnat blod
eller avföring efter sig, om en avliden person blivit liggande en längre tid eller
om en individ levt med psykisk sjukdom. Behovet av socialsanering är därmed väldigt
brett och ett paraplybegrepp för sanering av ett boende där en individ orsakat
behovet för saneringen.
Eftersom att platsen där socialsaneringen ska
genomföras kan vara förorenad så krävs det ibland speciell utrustning och skydd för
personal som ska utföra arbetet. Vi besitter all typ av utrustning för att utföra
jobben och det kostar inte kunden något extra vid fall då specialutrustning behövs.
När inte vanlig städning räcker eller vanlig städpersonal inte klarar
av att få rent så behövs andra metoder och insatser långt utöver det vanlig
städpersonal åtgärdar utan relevant erfarenhet och utbildning. Vi finns här för att
hjälpa er oavsett situation.
Priset för socialsanering varierar ganska stort beroende på omfattning,
sanitära förhållanden & bostadens storlek.
Vi erbjuder alltid gratis
hembesök och offert. Vi garanterar lägsta pris, tillämpar rutavdrag och kan
matcha andra offerter.
I vanliga fall omfattas arbetskostnader för tömning, städning, transport &
sortering samt materialkostnader. Vid behov utav container tillkommer denna
kostnad. Vi lämnar alltid en offert med ett fastpris & tydlig information
till kunden.
Ja, vi använder bilar utan logo, diskreta kläder och utrustning. Vi pratar inte
med grannar eller andra nyfikna. Vi garanterar tystnadsplikt och diskretion.
Nej, men vi har en personlig genomgång på plats innan arbetet startar. Vi tar
hänsyn till värdesaker och personliga föremål och slänger endast det vi kommit
överens om.
Ja till en viss del. Bara delen av arbetet som går under städning eller grovstädning. Arbetskostnader för själva saneringsarbetet går enligt Skatteverkets regler inte att få rutavdrag för. Grovstädning går under klassifikationen Hushållsnära tjänster. Om du uppfyller villkoren för RUT betalar du bara 50 procent av arbetskostnaden. Du har ett personligt maxtak på 75 000 kronor att utnyttja per år, vilket motsvarar ett köpunderlag på 150 000 kronor. Från den 1 januari 2021 utökades maxtaket från 50 000 kronor till 75 000 kronor per person och år. Läs mer på Skatteverkets hemsida om rutavdrag.
Vi förstår hur viktigt det är att visuellt se hur vi hanterat tidigare uppdrag som liknar ditt. Kolla in vårt bildgalleri så kan du se resultat från tidigare utförda uppdrag.