Vi tömmer din bostad snabbt, enkelt och prisvärt. Vårt erfarna team sorterar och bortforslar på ett tryggt och kvalitetssäkrat sätt. Vi samarbetar med välgörenhetsorganisationer och second-hand butiker om ni vill skänka föremål, annars transporteras de till återvinningscentralen. Exempelbilder på denna typ av jobb hittar du i vårt bildgalleri
Några har svårt att göra sig av med saker, andra samlar på sig tills det går helt överstyr. Det kallas samlarsyndrom och drabbar 2,5 procent av befolkningen. Dokumentärfilm av Linnea Widén. Foto:/Samlarna/SVT/Azusa Street Productions.
Kerstin samlar prylar för att lindra ångest. I över 20 år har sakerna växt på hög. Trots kurser och psykolog har inget hjälpt. Foto: David Ohlsson
Vi tömmer allt från lägenheter, villor, fritidshus och förråd. Vi börjar alltid
arbetet med att sortera bostadens föremål. Det som kan återanvändas skänks till
välgörenhet, övrigt blir omhändertaget på ett miljöriktigt sätt på en
återvinningsstation. Vi tar självklart hänsyn till föremål av värde och tar hand om
dem på ett omsorgsfullt sätt tills arbetet är slutfört.
Vår personal har
utrustning och kompetens för alla olika typer av föremål och vi garanterar att de
blir sorterat och hanterat korrekt.
Priset för bostadstömning varierar ganska stort beroende på mängd bohag & lösöre. Sorteringsavgift ingår i priset. Vi erbjuder alltid gratis hembesök och offert. Vi garanterar lägsta pris, tillämpar rutavdrag och kan matcha andra offerter.
I vanliga fall omfattas arbetskostnader för tömning, transport & sortering samt avlastningen hos secondhandbutiker eller auktionsverk. Vid behov utav container tillkommer denna kostnad. Vi lämnar alltid en offert med ett fastpris & tydlig information till kunden.
Ja, vi använder bilar utan logo, diskreta kläder och utrustning. Vi pratar inte med grannar eller andra nyfikna. Vi garanterar tystnadsplikt och diskretion.
Vi kan endast köpa bohag eller göra avdrag efter värdering. Vilket vi oftast kan göra på plats och vid behov använder vi oss utav en värderingsman. Vi kan inte garantera att vi kommer köpa allt lösöre i bostaden.
Det är sedan 1 augusti 2016 möjligt att få RUT-avdrag när du anlitar en firma som hjälper dig med din bohagsflytt eller andra tjänster relaterat till bohagsflytten, även transport av bohag till secondhandbutik eller magasinering. RUT-avdraget avser arbetskostnaden där du bara behöver betala 50% av kostnaden för arbetet. Kostnaden för materialkostnader som drivmedel eller andra kostnader för transportfordon är inte godkända för RUT-avdrag. För våra tjänster är det applicerbart vid flytt av bohag till andra bostäder, magasinering, kostnad för chauffören samt förberedande arbete inför transport (nedmontering, montering osv). Du kan läsa mer på Skatteverkets hemsida.
Vi förstår hur viktigt det är att visuellt se hur vi hanterat tidigare uppdrag som liknar ditt. Kolla in vårt bildgalleri så kan du se resultat från tidigare utförda uppdrag.