DÖDSBOSTÄDNING

073-433 40 09

Vi finns här för att hjälpa till, vårt erfarna team utför arbetet snabbt och vi strävar efter att göra processen så enkel som möjligt. Med lång erfarenhet vet vi hur dessa situationer kan vara och arbetar alltid respektfullt, diskret och värnar om tystnadsplikten.

Städning av dödsbo

Med lång branschvana kan vi snabbt och smidigt hjälpa dig med den praktiska hanteringen av ett dödsbo. Vi erbjuder en helhetslösning där vi tar hand om tömning, städning, bortforsling av lösöre till välgörenhet och eventuell sanering.

Vad som specifikt ingår i arbetet kan variera mycket mellan olika uppdrag. Vid vårt konstnadsfria hembesök värderar vi lösöret, bedömmer hur mycket som behöver bortforslas samt slutstädningens omfattning. Vi tar självklart hänsyn till dina krav och önskemål.

Vi börjar alltid arbetet med att sortera bostadens föremål. Det som kan återanvändas skänks till välgörenhet, övrigt blir omhändertaget på ett miljöriktigt sätt på en återvinningsstation.

Arbetet blir som smidigast när föremål som närstående vill behålla har tagits bort från bostaden, men vi förstår att detta inte alltid är möjligt. Vid såda fall tar vi givetvis hänsyn till dessa värdesaker och tar hand om dem på ett omsorgsfullt sätt tills arbetet är färdigt.

Vanliga frågor om dödsbostädning

Priset varierar ganska stort beroende på omfattning & bostadens storlek. Exempelvis kan en prisbild se ut såhär:
Ett hus på 100m2 med förråd, som städats normalt tidigare. Kostnaden blir ungefär 10000 KR.

I vanliga fall omfattas arbetskostnader för städningen samt materialkostnader. Vid behov utav exempelvis sanering tillkommer denna kostnad. Vi lämnar alltid en offert med ett fastpris & tydlig information till kunden.

Ja, vi använder bilar utan logo, diskreta kläder och utrustning. Vi pratar inte med grannar eller andra nyfikna. Vi garanterar tystnadsplikt och diskretion.

Vi erbjuder Nöjd-Kund-Garanti & kvalitetsgaranti med kostnadsfri åtgärd. Arbetet utförs enligt mäklarsamfundets riktlinjer med behörig personal.

Ett dödsbo har endast möjlighet att få RUT-avdrag för de tjänster som utförts FÖRE dödsfallet, t ex om det städats eller liknande innan personen gick bort. Alla tjänster som utförts EFTER dödsfallet kan dödsboet däremot inte få avdrag för. Det är inte heller möjligt för exempelvis efterlevande barn att få RUT-avdrag för olika arbeten som har utförts i en förälders bostad efter dödsfallet.

Har du fler frågor?

Vänligen kontakta oss så besvarar vi dig så snart som möjligt.

Banerry bildgalleri
Bildgalleri

Vi förstår hur viktigt det är att visuellt se hur vi hanterat tidigare uppdrag som liknar ditt. Kolla in vårt bildgalleri så kan du se resultat från tidigare utförda uppdrag.

Hur går en dödsbostädning till?

1

Hembesök

Efter första kontakt via e-post eller telefon behöver vi oftast göra ett hembesök för att inspektera bostaden där städningen ska utföras.
2

Pris & planering

Med det underlag vi har skapas en offert där kunden får ta del utav vad som ska göras och vad varje moment kommer att kosta. Vi uppskattar även tidsåtgång samt bokar in start- & slutdatum.
3

Utförande

På bestämt datum & plats påbörjar vi arbetet. Tidsåtgången beror på bostadens storlek & städningens omfattning.

SAMARBETEN

Ett axplock av våra samarbetspartners & kunder.

Socialstyrelsen
Stockholms stad
Polisen
Anticimex
Kronofogden
Stockholms stadsmission
Bostad först
Erikshjälpen
Myrorna
Södertälje kommun
Botkyrka kommun
Nacka Kommun
Familjerättsbyrån
Nynäshamns bostäder

KONTORSADRESS

Trollesundsvägen 4 NB
124 32 Bandhagen, Stockholm

KONTAKTA OSS

Org.nummer:559048-5743
BANERRY AB

073-433 40 09

ÖPPETTIDER

08.00 - 19.00
Alla dagar