DÖDSBOTÖMNING

073-433 40 09

Kontakta oss för att få mer information eller boka in ett gratis hembesök för prisuppskattning. Vi köper bohag, enstaka föremål och hela hem.

Tömning av dödsbo

Det känns ofta tungt och jobbigt att utföra en dödsbotömning när någon anhörig gått bort. Vi finns här för att hjälpa till. Vi erbjuder en helhetslösning för dödsbon där vi tar hand om tömning, städning och eventuell sanering. Vi strävar efter att göra processen så enkel och smidig som möjligt.

Med lång erfarenhet vet vi hur känslosamma dessa situationer kan vara och arbetar alltid respektfullt, diskret och värnar om tystnadsplikten. Vårt erfarna team sorterar, bortforslar och städar på ett tryggt och kvalitetssäkrat sätt. Vi samarbetar med välgörenhetsorganisationer och second-hand butiker till vilka vi efter önskemål skänker dödsboets lösöre, övriga föremål transporteras till återvinningscentralen.

Med lång branschvana kan vi snabbt och smidigt hjälpa dig med den praktiska hanteringen av ett dödsbo. Vi erbjuder en helhetslösning där vi tar hand om tömning, städning, bortforsling av lösöre till välgörenhet och eventuell sanering.

Vad som specifikt ingår i arbetet kan variera mycket mellan olika uppdrag. Vid vårt konstnadsfria hembesök värderar vi lösöret, bedömmer hur mycket som behöver bortforslas samt slutstädningens omfattning. Vi tar självklart hänsyn till dina krav och önskemål.

Vi börjar alltid arbetet med att sortera bostadens föremål. Det som kan återanvändas skänks till välgörenhet, övrigt blir omhändertaget på ett miljöriktigt sätt på en återvinningsstation.

Vi är mycket måna om att utföra arbetet på ett noggrant, smidigt och miljövänligt sätt. Vi har kvalitetsgaranti och ansvarsförsäkring och all personal är utbildad och utrustad för arbetet. Med lång erfarenhet vet vi att detta kan vara en känslig process och arbetar därför med största respekt och ödmjukhet så du kan känna dig trygg med oss.

Vi samarbetar oftast med privatpersoner, socialförvaltningar, hyresvärdar, jurist- & advokatbyråer samt begravningsbyråer i Stockholm. Oavsett vem du är eller hur din situation ser ut är du välkommen att kontakta oss så gör vi allt vi kan för att hjälpa dig.

Vanliga frågor om dödsbotömning

Priset varierar ganska stort beroende på omfattning & bostadens storlek. Exempelvis kan en prisbild se ut såhär: Ett hus på 100m2 med förråd, normal mängd bohag och lösöre. Kostnaden blir ungefär 20000 KR.

I vanliga fall omfattas arbetskostnader för tömning, transport & sortering samt materialkostnader. Vid behov utav container tillkommer denna kostnad. Vi lämnar alltid en offert med ett fastpris & tydlig information till kunden.

Ja, vi använder bilar utan logo, diskreta kläder och utrustning. Vi pratar inte med grannar eller andra nyfikna. Vi garanterar tystnadsplikt och diskretion.

Vi kan endast köpa bohag eller göra avdrag efter värdering. Vilket vi oftast kan göra på plats och vid behov använder vi oss utav en värderingsman. Vi kan inte garantera att vi kommer köpa allt lösöre i bostaden.

Det är sedan 1 augusti 2016 möjligt att få RUT-avdrag när du anlitar en firma som hjälper dig med din bohagsflytt eller andra tjänster relaterat till bohagsflytten. RUT-avdraget avser arbetskostnaden där du bara behöver betala 50% av kostnaden för arbetet. Kostnaden för materialkostnader som drivmedel eller andra kostnader för transportfordon är inte godkända för RUT-avdrag. För våra tjänster är det applicerbart vid flytt av bohag till andra bostäder, magasinering, transport till second-hand eller loppmarknader kostnad för chauffören samt förberedande arbete inför transport (nedmontering, montering osv). Ovanstående är enbart applicerbart i de fall det finns fler personer i hushållet. Rutavdrag går ej att ansöka på avlidna personer. 

Har du fler frågor?

Vänligen kontakta oss så besvarar vi dig så snart som möjligt.

Banerry bildgalleri
Bildgalleri

Vi förstår hur viktigt det är att visuellt se hur vi hanterat tidigare uppdrag som liknar ditt. Kolla in vårt bildgalleri så kan du se resultat från tidigare utförda uppdrag.

Hur går en dödsbotömning till?

1

Hembesök

Efter första kontakt via e-post eller telefon behöver vi oftast göra ett hembesök för att inspektera hur mycket som ska tömmas samt om det finns behov av exempelvis en container.
2

Pris & Planering

Med det underlag vi har skapas en offert där kunden får ta del utav vad som behöver göras och vad varje moment kommer att kosta. Vi uppskattar även tidsåtgång samt bokar in start- & slutdatum.
3

Utförande

På bestämt datum & plats påbörjar vi tömningen. Tidsåtgången beror på bostadens storlek & volymen som ska tömmas. Inför utförandet är det viktigt att kunden har gått igenom bostaden och lagt undan eller plockat bort saker som ska behållas.

SAMARBETEN

Ett axplock av våra samarbetspartners & kunder.

Socialstyrelsen
Stockholms stad
Polisen
Anticimex
Kronofogden
Stockholms stadsmission
Bostad först
Erikshjälpen
Myrorna
Södertälje kommun
Botkyrka kommun
Nacka Kommun
Familjerättsbyrån
Nynäshamns bostäder

KONTORSADRESS

Trollesundsvägen 4 NB
124 32 Bandhagen, Stockholm

KONTAKTA OSS

Org.nummer:559048-5743
BANERRY AB

073-433 40 09

ÖPPETTIDER

08.00 - 19.00
Alla dagar